pondělí 7. května 2012

Setkání s Christopherem Paolinim


V sobotu 5. května se konala v Praze autogramiáda amerického spisovatele Christophera Paoliniho, jenž napsal „prozatím“ čtyřdílnou ságu Odkaz Dračích jezdců. Poslední díl, Inheritance, je zatím stále ještě horkou novinkou na pultech knihkupectví. Na tuto akci jsem se chystala už od té doby, co vydavatelství Fragment, které u nás vydává český překlad, oznámilo, že Christopher navštíví v rámci svého promo turné k Inheritance i Českou republiku. A rozhodně jsem nebyla sama. Když jsem spolu se svými přáteli vylezla v půl čtvrté u koně z metra, fronta už dosahovala někam k Opletalově ulici! V tu chvíli jsem začala děkovat bohu a své kamarádce Míše, protože díky ní a jejímu blogu jsem se mohla zúčastnit osobního setkání s Christopherem a nějaká fronta mi tedy mohla být ukradená. Nicméně všichni zúčastnění a Christopherova ruka mají můj velký obdiv, protože po více než pěti hodinách od začátku autogramiády byly nakonec všechny knihy podepsány. Ale zpět k mému setkání. Nakonec jsem si na něj sebou nesla pět knih a jeden malý dárek v podobě čtyř malých draků vyrobených z korálků, který pro Christophera udělala moje kamarádka Hanetka. 

Když jsme se konečně všichni shromáždili v připravené místnosti, Christopher se jako první ujal slova. Musím říct, že je velice sympatický, bezprostřední, vtipný a roztomile ukecaný. Člověk by řekl, že neustálým opakováním toho samého už na něm bude třeba znát únava nebo jistá odevzdanost, ale opak je pravdou. Po celou dobu byl neuvěřitelně nadšený. Jeho anglická výslovnost je výborná, takže jsem neměla vůbec žádný problém mu rozumět, ale samozřejmě měl po celou dobu po boku překladatele. Po krátkém úvodu nás Christopher vyzval, abychom mu položili připravené otázky. Hned ta první byla trefa do černého. Pokud jste ty knihy četli, určitě vás také zajímá, co je zač ta bylinkářka Angela a jak se dala dohromady s kočkodlakem Solembumem? Christopher na ni odpověděl, že je to velmi zajímavý a neuvěřitelný příběh, ale že si na něj budeme muset počkat až do pátého dílu. Ano, Christopher se chystá napsat páté a dokonce nejspíš i šesté pokračování Odkazu Dračích jezdců. Nicméně prozradil, že se mezitím ale chystá napsat i jiné knihy z jiných žánrů. Ale celou dobu sliboval, že se pokusí psát rychleji J. Pak následovala samotná podepisovací akce. Bylo nás asi jen deset, ale knížek mnohonásobně víc. Christopher do každé napsal jméno a krátké věnování. V té mé se objevilo i několik slov v elfštině, takže budu muset zapátrat, co znamenají.

Celé toto setkání byl pro mě nezapomenutelný zážitek a já bych moc ráda nakonec poděkovala Míše, vydavatelství Fragment a Paláci knih Luxor za to, že nám tuto akci umožnili. 


1 komentář: