úterý 26. února 2013

Co číst dál?


Znáte ten pocit, když zabouchnete nadšeni knížku a nejradši byste si dali pokračování nebo toužíte číst dále něco podobného, ale nevíte co?  Tímhle problémem se potýkám téměř pořád, a proto mě nedávno překvapil kamarád, který jen tak mimochodem, jako bych byla totální neznalec, prohodil: „Knížku si v poslední době vybírám podle toho, co mi web vybere z mého seznamu už mnou přečtených knih.“

Mně osobně doposud nenapadlo, že něco podobného už existuje, ale pravda je – Co neexistuje? Mělo mě trknout, že na internetu by mohlo něco podobného být, a tak jsem hledala. Bohužel pro nás, existuje hodně databází s knihami a fór, ale v češtině jsem se nesetkala ještě s ničím, co by vám doporučovalo knížku na základě toho, co jste četli. Proto jsem si dala do hledáčku anglické webové stránky. Překvapivě jsem hned měla úspěch. Jako první odkaz mi vyskočil Whichbook.



Proto jsem se nadšene přihlásila pomocí facebookového profilu a snažila si vytvořit svůj list přečteých knížek. Bohužel ne vždy jsem v databázi našla všechny mé oblíbené autory, čímž se můj seznam celkem hodně zkrátil. Zajímavé na těchto stránkách ale je, že se vám snaží navrhnout knížku na čtení podle vaší nálady, což někteří z vás celkem ocení. Ano, já už velmi ocenila.

Jako další zajímavá stránka pro výběr knih mě zaujala stránka pod názve What shouldI read next

Zde se mi nepovedlo zaregistrovat, ale vlastně to nebylo ani třeba jelikož do hlavního políčka napíšete knihu, kterou jste četli a máte na ni zrovna chuť, a vyskočí vám celkem poutavý seznam podobných knih na ono téma. Myslím, že tohle je krátkodobá možnost, jak si vybírat knihy, a pro spoustu z nás i celkem jednoduchá, i když třeba neumíme anglicky.

Další a pro neanglicky mluvící čtenáře mě zaujal web Library Thing.



Sice jsem se tu zmiňovala, že žádný extra český web neexistuje, ale tyto stránky vám možnost jakési částečné češtiny stránek poskytují. Sice ne každý příkaz je v češtině, ale některým z vás by se tento pokus pomocí překladačů na stránce mohl hodit. Bohužel tahle stránka má hned od počátku několik nevýhod. Hned při registraci vás upozorňují, že bezplatně databázi můžete využívat pouze do 200 vašich registrovaných výtisků. Krom toho jako dalším problémem v systému je, že když si zadáte knihu od nějakého autora, automaticky se počítá s tím, že jste od daného autora všechno ostatní četli a je vyřazen z nabídky vám doporučovaných knih.

Takže už víte, kde hledat další kousek, který s vámi stráví třeba noc? Já ano. Přeji hezké počteníčko.
  

Žádné komentáře:

Okomentovat